10.12.2020
Amb les baixes de 3 jugadors que han donat positiu per COVID-19 i el dubte fins a última hora de Guillem Muñoz amb molèsties al bassó, el primer equip masculí d'hoquei sobre herba del Junior FC haurà de jugar contra el FC Barcelona els quarts de final de la 104a Copa del Rei, aquest divendres, 11 de desembre, a partir de les 12.45 hores, a València. Uri Torras s'emporta dos jugadors del juvenil A, Santi Pujol i Bruno Font, i segueix sense poder comptar amb Marc Perellon. De l'expedició santcugatenca hi ha 10 jugadors que debutaran en el torneig del KO i només 4 repetiran l'experiència de l'última edició.
El conjunt blaugrana és l'equip que li va tocar als blau-i-negres en el sorteig que es va fer el dilluns 7 de desembre, organitzat per la federació espanyola d'hoquei sobre herba. Cal recordar que la Copa del Rei la juguen els 8 primers classificats un cop acaba la primera volta de la lliga regular de la Divisió d'Honor A Masculina, que ho va fer el 5 i 6 de desembre.
Uri Torras: "L'equip està molt il·lusionat i anem a totes"
L'entrenador del Junior FC, Uri Torras, coneix molt bé el rival, el FC Barcelona, conjunt que ha dirigit les últimes 4 campanyes. En declaracions a Sant Cugat Creix, Torras ha explicat que el Barça "és un equip molt ben treballat, que prioritza la defensa a l'atac. Saben a què juguen i són molt intensos". Malgrat no poder comptar amb els jugadors que han donat positiu per COVID-19, Torras afirma que "hem d'intentar ser madurs i aïllar-nos de les últimes hores que hem passat. L'equip està molt il·lusionat i amb ganes de jugar aquest partit amb el FC Barcelona, que ens va guanyar en la lliga. Anirem a totes i, si ho fem bé, tenim opcions de passar a semifinals".
En la Divisió d'Honor A, el Junior FC és 7è amb 11 punts, 5 menys que el FC Barcelona, que va guanyar (0-1) en la 4a jornada
Un cop disputades les 11 primeres jornades de la màxima categoria estatal, el Junior FC és 7è amb 11 punts, 5 menys que el FC Barcelona, que és 6è. En la lliga regular, els blaugrana van imposar-se (0-1) en la 4a jornada del campionat. El FC Barcelona ha aixecat el torneig del KO en tres edicions, els anys 1942, 1944 i 1947.
El Junior FC, ni campió ni subcampió de la Copa del Rei
El Junior FC, que mai ha estat ni campió ni subcampió de la Copa del Rei, va perdre les semifinals de l'última edició, la 2019-2020, enfront l'RC Polo, que va necessitar els shoot out (4-3) per derrotar els santcugatencs, en un partit que havia acabat amb empat a 0 gols. Els blau-i-negres, que en quarts de final havien superat (2-3) l'RS Tenis de Santander, van finalitzar la competició en el 4t lloc. En les temporades 2017-2018 i 2018-2019, el Junior FC va caure en quarts de final, amb el FC Barcelona (3-3, 4-3 als shoot out) i amb l'Atlètic Terrassa HC (1-3).
En semifinals, s'enfrontaria al guanyador del Club Deportiu Terrassa-Club Egara
En el cas que el Junior FC superi el FC Barcelona, en les semifinals de la Copa del Rei s'enfrontaria al guanyador de l'eliminatòria de quarts de final entre el Club Deportiu Terrassa i el Club Egara.
La Copa del Rei i la Copa de la Reina Iberdrola d'hoquei sobre herba es juguen a València, de l'11 al 13 de desembre.
TEXT: Àlex López Puig.
FOTO: Sant Cugat Creix.